söndag 2 augusti 2009

The winner takes it all

Han kom. Han sågs. Han var nära ett totalfiasko. Han segrade. Den mest ärofyllda av bangolftävlingar, Erik Cup, avgjordes i fredags på alltid lika miserabla Palmkvists minigolf på Östra Stranden. Regn och blåst hade gjort banorna icke spelbara och tävlingsledningen fick be banskötarna att sopa banan med Christer van der Kwasts namnar.

Trots de nysopade banorna gick jag ut lugnt (läs: värdelöst) på hål 2, 1 och 3, där jag sammanlagt behövde 15 slag för att få i den klotformade vita gummiklumpen i koppen. Dessbättre slog jag på de följande 15 hålen 30 slag, så jag hamnade på respektabla 45 slag, tillräckligt för att vinna hela turneringen. Som pris fick jag den obligatoriska bangolfbanan och en tavla. Dessutom fick jag välja först på prisbordet och valde en plånbok från Ralph Lauren.

Schtek, sa Bull.

*****

Spenderade, på ett ganska exakt ungefär, fem timmar med den östdanska  T5:an i trakten kring Tylösand idag. Trevligt, trevligt med After Beach (Haaks) och promenad till Svärjarehålan och tillbaka. Får se om vi ses något mer (t ex fredag kväll) innan hon drar med familjen till Östdanmark. Om inte annat lär vi väl ses i höst igen i Storstaden. Där kan man träffa vem som helst. Mattes mor och far på ICA, till exempel.

*****

Detta lär vara det sista blogginlägget innan jag lämnar civilisationen (om nu Gullbranna räknas dit) för natursköna Hällevik och det årliga Hällevikslägret. Ingen sommar utan Hällevikslägret, liksom.

Tyvärr har jag inte hunnit färdigt med min helvetespärm, så den får göra debut först nästa gång jag är där. Typ nästa år, om planerna går som de ska.

*****

Arsenal slog Atlético med 2-1 idag. Arsjavin gjorde såklart två mål.

Första målet i matchen kom i 86:e minuten.

*****

Innan jag avslutar med min topp 3, så ska jag avslöja de rätta svaren i tävlingen jag utlyste. För att vinna skulle man (om ni inte tänkt ut det redan) röja de spelare som doldes bakom smeknamnen.

1. Bög van Bögelbög = Ruud van Nistelrooy

2. Muttan = Adrian Mutu (Rätt, Simon!)

3. Kuken = Philip Cocu

Simon var den enda läsaren som gissade, och fick ett rätt av tre. Kanske får han ett hederspris för sin entusiasm och sitt fina försök. I så fall varskos han personligen.

*****

Topp 3 minnen från Hälleviksläger genom åren:

1. Morgonfys kl 6.00 med 80 fäktare + några veka och uppenbarligen alldeles för trötta tyngdlyftare, indelade i raka och fina led med Tobbe som diktator och gjorde gymnastikövningar till tonerna av Pomp & Cicumstances, som ekade ur Stefan Nicolaidis på parkeringen utställda Land Rover. Morgonen då Trulsson fotograferar och är jättenöjd. Här bestämde jag mig för att bli lägerledare i hopp om att få hämnas.

2. När Adrian drog jude/handikapp/negerskämt på engelska för den franske lägerdeltagaren Alexis. Obetalbart roligt!

3. När Adrian drog jude/handikpp/negerskämt för oss andra. Obetalbart roligt!

*****

Nu är klockan väldigt för mycket. Vi hörs på fredag eller lördag nästa vecka. Until then.

Inga kommentarer: