måndag 24 augusti 2009

Mysterious

Jag och Challe på Fäkt(foto)bloggen använder oss av en tjänst som heter Statcounter. Den räknar och loggar besök som görs på bloggen. Till exempel loggas besökarens IP-nummer, samt var IP-numret är registrerat, så att jag kan se att min senaste besökare kom från Årsta i Stockholm.

Något både jag och Challe reagerat över är en viss läsare från Malmö, som har en herrans massa besök på både fäktbloggen och på denna blogg. Vi har kommit fram till att det måste vara någon som har med fäktning att göra. Så: Vem kan det vara? Vi har funderat en del. Per Palmström, kanske? Orvar Jönsson? Jonas Eklund, måntro? Någon ungdomsfäktare? Tveka inte att höra av dig, du mystiska läsare! Antingen här eller på fäktbloggen. Det vore roligt!

Till råga på allt har jag en trogen läsare i Ekeby i Skåne, a k a Östdanmark. Vad jag vet känner jag ingen som jag vet bor i Ekeby. Är det månne en semestrande vän? Eller är det så att jag missat att någon jag känner bor där? Eller är det månne en total främling som bara valt att följa bloggen för att få läsa mina verk, som är skrivna som om självaste Gud gjort en analys av världen?

*****

Uppmärksamma läsare har nu sett att mina egengjorda playlists nu ligger i högerspalten, mellan Länkarna som betyder och Blogglistan.

*****

Har lekt terapeut och väldigt god vän idag. Hoppas att jag slipper göra det länge till.

*****

Ryggontet är tillbaka i högform nu ikväll. Fan.

*****

Topp 3 skador jag haft:

1. Brännskadan på benen, med det fräcka ärret på vänster fot

2. Höftskadan hösten 2005 var inte nådig och den känns ännu

3. Dagens ryggskada, som är farligt nära en andraplats

3 kommentarer:

Charlotte sa...

Jag är också väldigt nyfiken på vem Göteborgaren som flitigt besöker Skrivinspiration är...

Joakim Lindqvist sa...

Att du inte gör en efterlysning på skrivinspiration, då? Eller ska jag curla dig ännu mer?

Charlotte sa...

Jag har redan funtat på att göra efterlysning på min egen. Ska bara se till att det, eh, "faller sig naturligt i texten". Eller vad man ska säga.