lördag 15 augusti 2009

New Season

Så var Premiership igång igen. Jag sitter med en känsla i kroppen som hade kunnat vara riktigt skön eller kanske rentav överjävligt jobbig. Ändå sitter jag här med ett lugn, då jag inte känner att det kan bli annat än titellöst ännu en gång.

Chelsea rivstartade  vann med viss tur tack vare en domartabbe som ledde till 1-1 i första halvlek och Drogbas något turliga 2-1 på övertid mot Hull på Stamford Bridge. Roligast med matchen var att Stephen Hunt gjorde 0-1 och att domaren hittade sex minuters tillägg i andra.

Arsenal möter Everton på Goodison ikväll och jag är pessimist. Funderar på att lira 1-0 till oddset 8.50 på Svenska Spel. 2-0 till 17.50 lockar också. Dock lär jag avstå spel.

*****

Kvibille mosade Oskarström igår med 3-0. Siffrorna är i underkant. Dessvärre fick jag veta att olympiaden på Sannarp går av stapeln den 24 augusti. Då är jag i Stockholm.

*****

Dramatik på Söderstadion. Elfsborg får en halvbillig straff och gör 1-3. Bajen reducerar direkt på avspark till 2-3. Bajen Fans has gone bananas.

*****

Snart är tävlingen avgjord angående bloggtiteln. Fortsätt rösta.

*****

Topp 3 överskattade spelare i HBK

1. Marcus Olsson

2. Ajsel Kujovic

3. Christian Järdler

*****

Nu följer vi matchen på Söderstadion.

Inga kommentarer: