torsdag 20 augusti 2009

Vilken fröjd och vilken smärta

Idag spelade man, till sin stora glädje, fotboll på Söndrums IP. Det gick sådär till en början, men sedan gick det alldeles utmärkt. Tills jag skulle stå i mål, det vill säga. Sällan har jag upplevt sådan smärta i ryggen som efter tio minuters målvaktsspel. Fortfarande denna natt mot torsdag ser jag mig själv som (än så länge temporärt) idrottsinvalid.

Efter fem insläppta mål på, låt säga, en kvart, så beslöt jag mig för att försöka skjuta på Matty en stund. Det blev tre mål på de fem första skotten innan jag slappnade av lite i precisionen. Efter lite mer spel, samt åskådan av en traktor som klippte gräset, så blev det inlinefärd till Matty, där jag insåg att jag inte skulle kunna träna idag.

Istället för träning blev det istället ett besök på Halmstads Bokhandel, där undertecknad spanade in och antecknade några dokumentmappar som undertecknad ville ha. Mor anslöt sedermera, och kom med en glad nyhet.

Depeche till Sverige igen, alltså! Intet oväntat, men för stunden överraskande. Tre konserter, Malmö Arena, Scandinavium och Globen. För min del blir det Globen den 31 januari. Biljetterna släpps måndag kl 9.

Jag ska ha biljett, med eller utan morbröder den här gången. Ståplats i Globen känns som en ännu bättre deal än ståplats på Parken. Jävlar, vad bra det ska bli!

*****

Som jag skrev igår, så är det oklart huruvida Caster Semenya är kvinna eller man. Detta tycker även IAAF som gjort ett könstest, som ska ge svar “om några veckor”. Semenya vann finalen på 800 meter överlägset, förresten.

*****

Snart drar La Liga och Serie A igång. Underbart! Det innebär att det snart är dags för nya avsnitt av EuroTalk!

*****

Topp 3 barnprogram:

1. Bamse

2. SvampBob Fyrkant

3. Purple and Brown

Inga kommentarer: