måndag 24 augusti 2009

Filmstar

Terese har lyckats med konststycket att boka in oss två som publik på Vem kan slå Filip och Fredrik. Det leder till en del frågor.

- Herregud, ska man våga visa sin fula nuna i TV?

- Vad ska man ha på sig? Kommer de inte tillåta logotypes på tröjor?

- Ska man vara där 16.45, eller börjar showen 16.45?

Alla dessa bekymmer man har i livet, det är ofattbart.

*****

Inglorious Basterds var sanslöst bra. Quentin gjorde det igen, så att säga. Skådespelarna är riktigt bra och storyn är bra. Dessutom hittar man på ett nytt, mer dramatiskt slut på andra världskriget.

Svart humor när den är som bäst. Jag ger betyget 5 värjor och total dominans på pisten.

*****

Var på KI idag för att träna lite. Tog ett stort skåp denna termin, och som väl är, så kommer jag kunna behålla det även över vårterminen.

Passade på att stretcha ryggen efter passet. Det hjälpte för en stund, men nu har jag ont igen. Jag antar dock att det är rätt väg att gå. Det påminner mycket om när jag hade ont i höften. Samma sorts smärta. Har jag tur (skicklighet), så har jag helt rätt och kan vara “frisk” om några veckor.

*****

Funderar på att lägga upp alla mina Spotifyplaylists bland länkarna. Om folk vill ha, det vill säga.

*****

Topp 3 välutnyttjade studentförmåner:

1. Gratis gym på KI Campus Huddinge

2. SysteroBror för 30 kr gentemot vanliga 100

3. 5 kr rabatt på McDonald’s

2 kommentarer:

Charlotte sa...

"5 värjor och total dominans på pisten." är bästa sättet att betygsätta jag har sett.

Och 30kr - är det inträdet till stand up:en? Det kanske kan hinnas med ändå, det är ändrade planer.

Joakim Lindqvist sa...

30 kr om du har giltigt CSN-kort. Eventuell garderob tillkommer på 20 kr. Annars 80 kr + ev garberob.