måndag 17 augusti 2009

Did it hurt?

Igår hade jag ont i mitt knä. Tror jag. Det gjorde lite sådär pseudo-ont som det ibland kan göra i huvudet dagen efter festligheter. Fast i knät. Tror jag. Jag tror att jag hade ont i m. biceps femoris-senan, lateralt om knäleden (art. coxae). Samtidigt kände jag att det ibland gjorde ont i närheten av ledkapseln (capsula articularis).

Det jag vet är att det (förmodligen) gjorde ont när jag satt stilla. Jag kände det inte när jag gick eller stod upp. Kanske är det en försvarsmekanism som varnar för stillasittande? Oavsett vilket, så känner jag idag ingenting. Eftersom jag känt denna smärta på samma ställe förut tror/vet jag att det kommer tillbaka. Frågan är ju bara när.

*****

Imorgon: Celtic – Arsenal i Glasgow. Måtte Arsenal få med sig ett bra resultat.

*****

Här är en bra artikel om betygsinflationen i Sverige. Intressant läsning. Tack till, den på bloggen mycket aktiva, Challe, som tipsade om artikeln i en av våra djupa (?) diskussioner på det alltid lika eminenta MSN. Anmärkningsvärt är att ProCivitas privata i Helsingborg har hela 11.9 % elever som går ut med 20.0 i snittbetyg (absolut max).

Tillåt mig anse att den skolan fuskar med betygen.

*****

Nu är det bara ett fåtal dagar kvar till avresa mot Stockholm. Can’t wait.

*****

Topp 3 muskler:

1. m. sternocleidomastoideus

2. m. coracobrachialis

3. m. orbicularis oculi

5 kommentarer:

Charlotte sa...

Länktips från allt mellan tjuvlyssnat.se och dn.se - diversitet ska det vara i msn-konversationerna! :)

Joakim Lindqvist sa...

Absolut! Vad är ett liv utan variation?

Monotont och minimalt:
http://www.youtube.com/watch?v=cXkxixWZU3A

jb sa...

m. levator ani är en bubblare

Joakim Lindqvist sa...

Ja, m. levator ani kan ju faktiskt få agera bubblare tillsammans med m. diaphragma pelvis.

Joakim Lindqvist sa...

För övrigt, något säger mig att jag känner dig. Ja, jb, jag menar dig! Röj din identitet, och gör det omgående!