torsdag 30 juli 2009

Video killed the radiostar

Fadern filmade mig en del idag under träningen. Filmerna visade både fotarbetet och lite från min match i florett mot Nisse. Låt vara att det som sagt var florett, men det lär ju inte vara något avgörande annorlunda när jag fäktar värja. Kanske är jag mer skärpt på värjan, vad vet jag?

Får hoppas att han filmar mig när jag exempelvis möter Robert eller någon annan som kan fäkta med lite tempo. Jag får inte utlopp för min fäktning på samma sätt när jag fäktar mot, typ, Björn.

Reflektioner från videorna:

1. Jag måste trycka till mer i slutet av utfallen. Jag dippar ner gumpen i golvet för mycket. Måste stå bättre på fötterna.

2. Bakfoten kommer med bra när jag väl trycker till i utfallen. Däremot ska jag vara snabbare med den i själva fäktningen. Jag blir stående på främre benet i för stor utsträckning.

3. Jag ska sluta attackera på för långt avstånd. Jag måste använda avståndet till min fördel istället för att slita i onödan. Kanske var det temporärt då jag är van vid att kunna träffa armen också, och att jag missbedömde en del pga det, men det bör inte vara fallet. Det blev fel, helt enkelt.

Detta är väl det främsta man kan se ur videorna. Ni som vill ha dem på DVD kan få köpa dem för en billig peng. Typ 20 kr, så ingår skiva och jobbet att bränna dem i priset. Jag förväntar mig inga köpare.

*****

Bollklubben som inte gjort mer än två mål de senaste åtta matcherna gjorde i natt klart med en - mittback. Smart drag, där.

*****

Mjällby blir spännande att se på söndag. De lär i alla fall göra fler baljor än Bollklubben gör på BP.

*****

Topp 3 värvningar Arsenal gjort sommaren 2009

1. Thomas Vermaelen

…och det är ungefär där det stannar om jag inte lägger till de som Wenger tycker att vi fans ska se som nyförvärv, nämligen…

2. Tomas Rosicky, som återigen blivit skadad efter att ha varit skadad i 18 månader

3. Philippe Senderos, som nog kommer lämna klubben snart igen efter att ha varit utlånad förra säsongen

Wenger är fan den snålaste på jorden.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vadå återigen blivit skadad?

Joakim Lindqvist sa...

Han är skadad igen. Blev frisk efter 18 månader. Nu skadad på nytt. Enkelt.