söndag 23 augusti 2009

Framme ved hytta

Ah. Stockholm. Igen. Lite läskigt, mycket roligt. Första kvällen spenderade jag i Mörby Centrum, medan mor och far satte sig för ett par öl och god mat på Bishop’s Arms på Folkungagatan. Jag lät dem använda mitt presentkort som tack för hjälpen med flytten, typ. Om de, mot förmodan, missat att jag uppskattar det de gör.

Idag har jag en läskig känsla i kroppen. Päronen har begett sig, sängen är utbytt mot en mindre variant (utan fängelsegaller på gavlarna) och rummet är rent. Jag känner mig till råga på allt bakfull, utan att ha druckit en droppe alkohol på flera veckor. Senaste gången måste ha varit Erik Cup. 23 dagar sedan. Antagligen är jag väl bara hungrig eller nåt.

*****

Spotify ljuder i högtalarna på en beskedlig volym. Man vill ju inte störa Gunna i lägenheten bredvid.

*****

Ikväll blir det bio med Skawnetösen. Inglorious basterds är filmen som skall synas. Att döma av det man sett på trailers osv, så verkar det vara en film i klass med Pulp Fiction. Och det är inget dåligt betyg. Men så är det ju Quentin som gjort filmen.

*****

Arsenal lirade sönder Portsmouth igår. Och med “lirade sönder”, så menar jag lirade sönder. Pompey hade inte en suck. Stackars högerbacken blev tvärägd av Gibbs, Eduardo, van Persie, Arshavin, Fàbregas och Diaby. Fan vet om inte till och med Almunia snurrade upp honom på läktaren någon gång.

*****

Topp 3 mål gjorda av William Gallas:

1. 3-1 på Pompey 2009

2. 1-0 på Celtic 2009

3. 1-0 på Chelsea 2007

Inga kommentarer: