måndag 31 augusti 2009

Tillbaka i lunken

Sov väl 1.5 h inatt. Eller, ja, i morse. Tror jag. Jag hörde i alla fall klockan 6.45 väldigt tydligt och tidigt och det kändes inte som om jag somnat. Däremot hade Sofia Kyrka, senast jag hörde den, klämtat fem gånger för att annonsera att klockan var fem och att allt var väl. Nåväl.

Jag är trött idag. Jag kommer somna som en större snusenhet ikväll.

Skolan kändes bra. Träffade (nästan) alla igen. Bara sex avhopp vad vi har märkt. Dessutom några nya som haft studieuppehåll och som hoppar in i termin 2 med oss. Trevligt, trevligt.

Ovanligt enkelt att anpassa sig till skollivet egentligen. Visserligen kändes det pinsamt svårt att anteckna med vanlig hederlig stiftpenna, men jag antar att man vänjer sig. Folket kändes som vanligt, förutom att Barry White hade snaggat bort sitt afro och att Filip gjort detsamma med sin Jesuskalufs.

Nu ska jag sätta mig och kolla vad kursböckerna som inte ska kallas kursböcker kostar på Adlibris. Därefter ska jag gå ner till urmakaren och se om han kan byta batteri på min pulsklocka.

Inga kommentarer: