tisdag 11 augusti 2009

Solglasögon

Efter att dygnet den 11 augusti inletts av åska och blixtar och idogt regn, så har det framåt eftermiddagen lugnat sig och nu är det faktiskt riktigt soligt. Knappt ett moln på himmelen förutom något litet just precis där solen är, vad det verkar. Härligt.

Imorgon hoppas jag på att få lira lite boll. Det innebär samtidigt att jag hoppas att vädret som är just för stunden ska håla i sig. Jag vill inte lira boll i dynga.

*****

Jag vet inte varför det är så eller varför jag skriver detta, men jag och Terese har en djup, och högst vänskaplig, relation som ibland leder till väldigt allvarliga samtal.

*****

Prinsessan Madeleine har förlovat sig med sin Jonas. Vigseln kommer äga rum efter att  Vickan gift sig med den där Ockelbogymmaren. Exakt när verkar inte vara spikat. Jag kommer inte notera datumet i min kalender.

*****

Glöm inte att rösta uppe till höger!

*****

I all hysteri kring Premier League slår det mig att det inte är långt kvar till Elitseriestarten. Då är det dags att följa mitt Brynäs från läktarplats ett par gånger. Tänkte gå med i Brynäs Stockholm för att få billigare resor till hemmamatcherna. Denna säsong har jag tid över till sånt.

*****

Topp 3 småballa bandnamn:

1. Liaisons Dangereuses

2. Kajagoogoo

3. Babes In Toyland

Inga kommentarer: