fredag 21 augusti 2009

Good friday

Biljetten är bokad. Depeche slipper inte mig i januari. Denna gång ska jag stå längst fram och uppleva mitt livs konsert. Om inte Dave blir sjuk, såklart. På ålderns höst har man sett att han inte helt och hållet klarar av att turnera som han gjorde på, typ, senaste turnén.

Pengarna är på kontot. Svenska Fäktförbundet har fått ändan ur vagnen och jag har numera mycket pengar. Omgående när upptäckten gjordes, så valde jag att betala bredbandsräkningen och hyran för augusti.

*****

I en rolig artikel på Bladet berättar en professor om hur bra Usain Bolt kan bli. Eller, så var tanken iallafall. Det professorn egentligen säger är att, som rubriken säger, Usain Bolt är ett fenomen och att man inte kan svara på hur fort kan kommer springa i framtiden. Med andra ord hade de lika gärna kunnat fråga mig.

Det är alltid roligt att läsa helt innehållslösa artiklar där journalisten i ett desperat försök att hitta någon gräns för Usain Bolt får svaret “det är omöjligt att svara på” och ändå väljer att försöka göra en vettig artikel av det (faktiskt) vettiga, men ack så intetsägande svaret.

Dumma journalister får inte anmärkningsvärt bra svar (Joakimskt ordspråk).

*****

På tal om Bladet. Här är ytterligare en artikel med ganska fattigt innehåll. “Silvia vill vaccinera sig”. Ja, visst, vem fan vill inte det när man är 65+?

*****

Topp 3 profiler i fäktsverige:

1. Andrzej Kanikowski

2. Kerstin Palm

3. Göran Abrahamsson

Inga kommentarer: