lördag 8 augusti 2009

Home

Hemma igen efter en veckas läger nere på Listerlandet och det har tagit ganska exakt ett dygn innan jag varit kapabel att skriva något. Fruktansvärt trött igår. Sena kvällar och tidiga morgnar avlöste varandra i ett tempo jag inte upplevt sedan förra Hällevikslägret. Typ.

Själv har jag också varit nyttig. Jag och Carin såg till att springa tisdag, onsdag och torsdag (Carin sprang även måndag) på en sling som vi bedömer är ca sex kilometer lång. Efterföljande massage var såklart också glädjande för mina ben, som tog en hel del stryk. Har man inte sprungit på riktigt på typ ett år, ja, då har man inte. Trevligt var det också.

*****

Medan jag var borta har Arsenal spelat 3-0 mot Rangers och Wilshere hade tydligen stor show.

Man har inte värvat någon.

*****

Årets Hälleviksläger är nog det mesigaste på alla de år jag har varit där. Nästa år blir det hårdare. Jag lovar.

*****

Om två veckor bär det av till Stockholm. Redan idag körde vi ner med syrrans grejer med släp till hennes lya i Båstad. Efter en kvarts körning i 80 på E6 drog min far slutsatsen att vi INTE tar släp till Stockholm.

*****

Ikväll ska jag ha dragit ihop en ny playlist till allmänhetens stora glädje. Den ska vara inriktad på mysmusik. Lite soft, liksom.

*****

Topp 3 roliga låtval på lägerdiscot:

1. Van Halen – Jump

2. Europe – The Final Countdown

3. Bon Jovi – Livin’  On A Prayer

Den som anser dessa låtar passa in på ett dansgolv, var god motivera i kommentarsfältet.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Folk tror att de kan låten, skriker för glatta livet och hoppar upp och ner. Därför spelar de dem :P

Joakim Lindqvist sa...

No offence, men ärligt talat? Jag trodde det var höftsvängningar, pseudojuck och rumpgung som gällde på ett dansgolv, inte att hoppa och skrika.