torsdag 27 augusti 2009

Det här var ju kul…

I brist på andra gratis aktiviteter idag, så slog jag för en stund sedan på PES 6 för att lira lite. Vad ska man då spela för sorts turnering? Jovisst, Konami Cup med bara klubblag, såklart! Good Old Arsenal blir mitt lag, såklart, och jag hamnar i en kul grupp med Empoli, Sheffield United och Le Mans. Synd bara att Arsenal var jättedåliga när de inte hade bästa laget på plan. 0-2 mot Empoli följdes upp av 0-0 mot Sheffield United, varpå min avslutande 1-0-seger på fransoserna hjälpte föga. Ut i gruppspelet.

Desto roligare var det att se vilken grupp Arsenal skulle hamna i när den riktiga CL-lottningen genomfördes i Monte Carlo. Eller, roligt och roligt, själva eventet som sådant är ju, och förblir, så länge samma idioter ska arrangera det, jättetråkigt, med långdragna prisutdelningar med mera.

Roligt var det även när man såg att Arsenal fick den på papperet enklaste lottningen av alla topplag. Standard Liège, Olympiakos och AZ Alkmaar (där Rasmus Elm förmodligen inte får spela eftersom han har CL-kvalat med Kalmar).

Om inte Arsenal går vidare, så ska jag springa Stockholm Marathon 2010. Så är det bara.

*****

Soran Ismail och Måns Möller var väldigt roliga. Måns Möller var överraskande bra. Eller så var det helt enkelt så, att den tredje (och sista) ölen började verka så smått då, så att man hade närmare till skrattet.

*****

Roligt att alla fånar på läktaren på CL-lottningen antecknade lottningen. Utifall att alla datasystem i hela världen, förutom en enda person, skulle tappa bort den.

*****

Återigen efterlyser jag en leksaksgitarr. Alternativt en gitarr tillhörandes ett Guitar Hero. Det vore jättetrevligt.

*****

Till sist tänkte jag dela med mig av en ny playlist. Den har tema: glad, och är, således glad. Happyglad, till och med.

Innan veckan är slut ska jag ha knåpat ihop en dyster lista. Som det Depeche Mode-fan jag är, så vore det ju fel att väga över åt det glada hållet.

Inga kommentarer: