torsdag 13 augusti 2009

Get the balance right

Häromdagen skrev jag ett inlägg där jag dissade den svenska journalistkåren en aning. Idag tänkte jag se till att hylla de som hyllas bör, nämligen de krönikörer som verkligen skriver bra. De som framförallt är bra är Aftonbladets Bank, Niva och Laul. Jag lusläser dessa figurers krönikor och bloggar och blir aldrig missnöjd.

Simon Bank är mannen som vänder och vrider på språket och har dessutom fantastisk koll på franska ligan.

Erik Niva, ja, han har en övermänsklig överblick på ligor och profiler runt om i världen. Och så låter han väldigt roligt när han pratar i de webb-tv-program han deltar i.

Robert Laul. Han är är väl mest en bamsebjörn som har en skön ton i sitt språk, både i tal och skrift. Han verkar vara en skön snubbe. Det är i alla fall den uppfattningen man får. Dessutom har han en bra inblick i svensk fotboll.

*****

Den här videon kan jag se hur många gånger som helst.

*****

Jag tror att jag tidigare har nämnt den utomordentliga sajten Tjuvlyssnat.se, och tänkte dela med mig av ett inlägg från idag, som är hysteriskt roligt. Vardagshumor på hög (låg?) nivå.

*****

Att se Robbie Williams i kvinnokläder är inte som att se en vacker kvinna i kvinnokläder.

*****

James Morrison har förlagt en konsert i Danmark. Jag väntar på att han ska tillkännage ett datum i Sverige också. Helst i Stockholm, såklart.

*****

Jag har börjat lyssna på Welle: Erdball på allvar. För er som vill lyssna – gå in på Spotify.

*****

Topp 3 onödiga saker i vårt hushåll:

1. HD-digital-TV-boxen som vi inte använder eftersom vi hellre använder den box som har hårddisk för inspelning.

2. Playstation 2-konsol som vi inte använder (ska upp till Stockholm, har jag bestämt)

3. Den Stora Datorskärmen som ligger bredvid min nuvarande säng. Den är ful, otymplig och oanvändbar.

Inga kommentarer: