onsdag 1 april 2009

Vår!

Idag plockade jag ur fodret ur jackan. Idag gick jag från S:t Eriksplan till skolan utan att svettas för att jag haft för tjock jacka. Fantastiskt! Idag hade Simons chef premiär med sitt Hammarby Damfotboll, och de slog AIK med 2-0 på Kanalplan, samma arena (well...) som FCZ spelade på. "Samma kvalitet på spelet", som Simon uttryckte det.

Han är alltid lika rolig, den där Simon.

Idag öppnade en del uteserveringar. Det såg fantastiskt mysigt ut att sitta i solskenet och dricka en kall en. Jag funderar på att dra ihop lite folk imorgon kväll, men jag har träning till 20.30 och det kanske blir lite sent, men man vet aldrig! Oavsett vilket kommer det bli en lugn helg. Fredag innebär filmkväll och eventuell grillning hemma hos Ludde i Nacka. Han har ju hemmabio, den jäveln. Dock lär han inte dricka öl. Kanske cider. Men inte öl. Ni får fråga honom själva om varför.

Lördag innebär O'Learys Götgatan och källaren. Arsenal möter Citeh och jag gör min sista match innan påskens hemresa till Sveriges framsida. Tydligen är det fest på långfredagen. Inte fel, inte fel. Dessutom kanske morsan fixat klipptid till någon dag nästa vecka. Kanon!

Imorgon är det dags för den första labben i fysiologin. Ska bli spännande. Innan dess ska jag dock tvätta mellan 7-10. "Oh, happy day!". Jag måste tvätta. Har inga kläder kvar i garderoben. Inte ens en T-shirt. Som väl är börjar man inte förrän 13.00.

Jag fick G i Sjukgymnastik 1, 7.5 poäng.

Ska se AIK-HBK från Norra Stå på söndag. Ska bli spännande. Om jag klarade att se Arsenals kvittering i 85e i Boroklacken lär jag kunna hålla mig på Norra Stå. Jag har inte alls samma känslor för HBK som för Arsenal. Inte ens i närheten. Dessutom, vad talar för att HBK tar poäng?

Man får väl ändå koppla in några skyddsmekanismer, typ identifiering.

Dagens roligaste aprilskämt: Storstockholms Lokaltrafik. Briljant! Hela artikeln är så häpnadsväckande komisk att man skulle kunna tro att det är en stockholmare som skrivit. "Rulltrappan har på senare år blivit fullständigt igenkorkad av lantisar som hindrar trafiken". Jag skrattar varje gång jag läser det.

Dock besviken på Hallandspostens aprilskämt. Det var varken roligt eller lurigt. Det var bara löjligt. De brukar vara bättre på HP. Well, man kan ju inte vara bäst varje gång, som Eddie the Eagle aldrig fick rätt att säga.

Inga kommentarer: