torsdag 2 april 2009

Morgontvätt och nageltrång

Tvättandet i morse gick bra. Det gick inte lika bra att äta frukost. Sjukt trött i morse. Inte blev det bättre av att man hade glömt knipsa igen brödpåsen senast jag åt mackor, så de två första skivorna var nog minst lika hårda som Per Morberg.

Träffade Calle i cafeterian i skolan. Han, Erik och - framförallt - Stoffe var slitna idag efter att ha varit på Popcirkus och festat med musikens svar på Ernst Kirchsteiger; Per Sinding Larsen. Han är nog den mysigaste populärkulturprogramledaren som finns i landet. Kunglig.

Labben idag var rolig, speciellt när Simon tog på sig sina Fritzlgla..., förlåt, Frenzelglasögon. Precis lika roligt var det när Jimmie inte kunde ställa sig upp från stolen efter att Ludde och Simon (tror jag att det var) snurrat honom i en halv minut. Inte blev det lättare för Jimmieponken av att sju av hans gruppmedlemmar (alla gruppmedlemmar, that is) står och garvar honom i ansiktet för att det ser så hysteriskt roligt ut. Förlåt, Jimmie. Förlåt.

* Kaffet är bättre i Jöns Jacob än på MFs studentpub. Det är kanske därför det kostar mer också.

Imorgon blir det plugg följt av eventuell restaurangmiddag, alternativt god lagad mat hos Ludde, där vi kör filmkväll. Åsa är med 80% säkerhet på, vi hoppas att Sara är på. Några fler kanske dyker upp, man vet aldrig. Felicia kanske? Jimmie? Simon?

Jag ska ta med mig Fight Club och Walk The Line. Ska bara komma ihåg det också. Det är ju den primära kritiska delen för mig i dagens finanskris. Den andra kritiska delen jag har är att jag har ett sjuhelvetes nageltrång i höger stortå. Jag sitter nu med en kompress doppad i alsollösning. Det svider när man pillar på tån.

* Det tar emot att kanske behöva ge upp promenaden till stan imorgon när man gått hem varje dag denna vecka. Man vill ju ha en 100%-are någon gång. Nästa chans får jag i maj, när vi ska läsa Fysiologi 2, 7,5 högskolepoäng. Innan dess ska vi läsa Sjukgymnastik 2 med Wim Grooten, en holländare som ser ut som en holländare vid namn Wim Grooten. Ganska komiskt, skulle jag vilja säga.

Nu ska jag se färdigt på IFL Battleground innan det är dags att slå på TV6 och Scrubs. Om jag inte kan somna är det lika bra att se Cheers mellan 01.00 och 01.30. Sjukt roligt, även om jag hade sett förra avsnittet, där Frasier skaffar flickvän.

* Jag måste få tag i Where everybody knows your name av Gary Portnoy. Sjukt skön låt. Den ska gå varm i min mobil i framtiden. Kanske tillochmed bli ringsignal. Visserligen är China Girl riktigt bra som ringsignal, men det är inte samma status som att ha Where everybody knows your name.

Nu ska jag hälla på lite mer alsollösning. Vi hörs väl imorgon eller nåt.

'Til then: Sod off!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som en bra deal.
Gillar din blogg, sen att I beg to disagree om de där med din förkärlek för Arsenal är ju en annan sak...
/Henke Lundegard

Joakim Lindqvist sa...

Asså det där med Arsenal kan man alltid ha överseende med. Precis som att man har överseende med att vissa man känner tydligen håller på ett äckellag som Leverpöl. Nåja, jag lägger in dig på listan!