tisdag 7 april 2009

Runaway train

Så sitter man då äntligen på tåget. Inte illa. Dessutom har man internet ombord i och med att 1 klass på något märkligt vis var billigare än 2 klass. Inte illa. Samtidigt är vi redan efter 30 minuters resande 20 minuter försenade, efter att en "deprimerad kvinna" ställt sig på spåret i Flemingsberg. Illa. Vi stod stilla i över en kvart. Inte konstigt att X2000 är försenade varje dag när folk står i vägen.

Detta medför vissa eventuella bekymmer för mitt fortsatta resande, då jag ska hinna med ett tåg i Hässleholm 26 minuter efter den beräknade ankomsten till samma stad. Eftersom 20 minuter av dessa redan är borta har jag således endast 6 minuter kvar att hålla på. Man får hoppas att de satt extra fart på maskineriet, så att man hinner byta.

Well, nu ska jag försöka plugga lite. Eller så blir det webstream från kadett-VM eller nåt. Även om jag måste plugga. Tråkigt värre. Eller nåt.

Inga kommentarer: