onsdag 22 april 2009

A Strange Day

Det som kunde ha bliviten väldigt givande dag med aktiviteter som rörelselabb, resa till Solna för tentaresultat och stresshanteringsföreläsning blev istället en helt värdelös dag med rörelselabb, stresshanteringsföreläsning, samt resa till Solna för att inte få tentaresultat. Milda makaron, vad denna dag var värdelös. Inte ett vettigt ting ställde sig framför mig denna molniga aprildag.

Det enda av värde var att man tog pendeltåget till Campus ute i Flempan, lämnade sina saker för morgondagen i sitt lilla, något odördrabbade skåp och åkte inlines med stavar de två milen som skiljde mig från mitt hem på Södermalm. Det tog drygt ca 75 minuter. Klart värt vartenda minut. Var dock i ett sådant energibehov när jag kom hem att jag klippte i mig en liter apelsinjuice på, typ, 30 sekunder. Det hade jag inte gjort 05.30 en tisdag i februari.

Inga kommentarer: