torsdag 9 april 2009

Strawtown

Hemma i Halmstad igen. Det känns lite märkligt. När jag bar bagen uppför trappan kändes det som att bo inneboende hos någon fäktarfamilj när man sluppit betala hotell eller vandrarhem. Pappa mötte upp på stationen och inte fan var han oigenkännelig (heter det så?). Det kan bero på hans jacka, det kan bero på hans tunna hår och hans enorma (nåja) skägg. Låt vara att det är mer grått än senast, men bara marginellt.

Farmor bjöd på middag direkt efter min ankomst. Pressad potatis med abborrfiléer och blomkål, fuktat med lite sås och Loka Citron. Alltid gott med mat hos farmor. I och för sig, jag hade nog tolererat vad som helst till mat efter 360 minuter utan föda. Efter maten blev det frisörbesök, så nu är jag allt vacker igen!

Mor blev glad att se mig. Kanske var det för att jag öppnade dörren åt henne och hjälpte henne med att bära in hennes handlade mat. Lustigt nog var det en påse jag inte fick kika i, likt förbudet man får innan jul eller födelsedagar. Jag väntar fortfarande på att få se vad jag inte fick se.

Arsenal spelade som Astrio i första halvlek mot Villarreal. Man gjorde inget rätt och fick dessutom Almunia fotskadad och Gallas blir borta resten av säsongen efter att ha dragit sönder ligamentum collaterale mediale och troligen även membrana synovialis. På svenska är det det mediala kollateralligamentet/det inre sidoledbandet och ledkapseln.

I andra halvlek spelade man bättre, och Villarreal skapade fan ingenting. Därför var man glad när man fick se reprisen av Adebayors konstmål. Reprisen ja, eftersom den spanske bildproducenten (som spanska bildproducenter alltid gör) prioriterat femhundranittiotre repriser av en sumpad målchans före själva spelet. Man såg bara själva cykelsparken, men reprisen visade ju hur inihelvetesjävlaapsnyggt det var, från Cescs långboll till bollens touch i maskorna.

Idag blev det lite plugg. Det känns svårt med fysiologin. Därför känns det ont att titta in i vår facebooktråd där gänget bokat in grillkväll imorgon. Jag måste plugga och måste träna. Dock skär det djupa knivsår i min ömma själ att dissa gänget imorgon. SM i Karlskrona nästa helg måste man ju dock träna inför.

Alex skrev nyss ledsamt på MSN. Jag känner mig tvingad att hänga med imorgon.

Träna, ja. Var på Lv6 idag. Philip von Platen har flyttat ner och tränade idag. Alltid kul. Fick fäktat ca 15 matcher idag. Orkade inte riktigt bada bastu efter det. Huvudet kändes som en ballong som precis landat efter en sån där flygtur man skrattade åt som sexåring.

Imorgon blir det plugg. Mycket plugg. Träningen kommer visserligen få hög prioritet ändå, men plugget känns oerhört viktigt. Vill inte faila en tenta. Vill inte ha resttenta i sommar. Då vill jag vara på Tylösand och dricka en kall öl till after beachen. Inte sitta i en svettig skrivsal i Solna och försöka rädda mina högskolepoäng.

Nej, nu måste jag sova. Först ska jag dock inviga min nya spejsade tandborste som mor köpt på Ica Maxi Högskolan tidigare idag. Riktigt läcker är den. Transparent med silverdetaljer och en blå rand inuti. Riktigt fina grejer. Morsan kan än.

Inga kommentarer: