torsdag 16 april 2009

Snart är det lördag igen

Lill-lördag idag. Tentadag idag. Stand-up idag. Detta firades med (en lagom dos) öl och skratt på SysteroBror på KTH. Thomas Järvheden var det enda riktiga dragplåstret för kvällen, men han var inte den enda höjdpunkten. Det var fler gäster ikväll än senast, och jag har inte den blekaste aning om varför. Dock vet jag att Johan Rheborg gjorde ett lika överraskande som bejublat gästspel. Killen var precis lagom grotesk, som bara han kan vara, för att det skulle bli grymt roligt. Han var bannemig bättre än Järvheden.

Annars var den stora behållningen Vadslagningen om vem som skulle åka hem med vem. Jag menar inte vårt sällskap, utan det sällskap som tog plats i sofforna i mitten av puben, vid de mediala sofforna. Riktigt roligt, med olika svängningar åt olika håll innan det verkade som om alla åkte hem var för sig. Detta var väl lite av kvällens besvikelse. Dock är jag inte 100 % säker på utfallet, men det verkade som om folket åkte hem lika "ensamma" som de var när de kom dit. Jag är annars nöjd med min tippning, förutom att jag tippade att Julius Martin-kopian var "upptagen", när han, egentligen faktiskt till slut, såg ut att vara ute efter att ligga med i alla fall en av brudarna (som faktiskt, mot förmodan, tog första steget i raggningscykeln). I alla fall verkade han ha glömt bort den flickvän jag trodde han hade när han limmade på den ena av flickorna.

Nåja. Nu ska jag nog sila snacket och fokusera på att sova sova sova säng säng säng istället. Det är ju trots allt upprop i Sjukgymnastik 2 imorgon, med Wim Grooten. Det vill man verkligen inte missa. God natt!

Inga kommentarer: