onsdag 29 april 2009

High

Fick tentaresultat idag. Blev godkänd. Ni som såg min godkänd-gest förstod fort hur glad jag blev. Herregud. Hade riktigt dåliga vibbar inför svaret på denna pärs, denna inre kris, detta mörker, som gett mig ångest de senaste två veckorna. Men, men. Nu fick man ett G och jag är mer än nöjd. En enda person fick VG. Det ryktas om att en Karin fick detta betyg. Som väl är har vi bara fem Karin att gissa på. Mitt tips är att det är Larsen. 15 blev underkända, ca 10 färre än min gissning. Tror att de har varit väldigt snälla i rättningen.

Arsenal hade inte en chans mot United på Old Trafford. Hade man haft någon annan än Almunia i mål hade det blivit 3-0, 4-0 istället för det (för Arsenal) smickrande 1-0 som O'Shea (av alla irländska plåtskallar) tryckte in efter virrigt försvarsspel (igen) i Arsenals straffområde. Helvete. Arsenal måste skärpa sig, annars blir det förlust även hemma. Detta var bedrövligt. Eller, inte bedrövligt, men inte direkt bra. Det var ok, man gjorde vad man kunde (förutom vid målet) och är nöjda med 1-0 i den shortsbeklädda röven.

Ska nog dra ihop ett mejl till kollogruppen nu. Min ansökan ska vara inne senast imorgon. Det vore grymt kul att få vara kolloledare. Tror att jag kan ha en fördel i och med mina meriter som ledare tre år i rad på Hällevikslägret, men man vet aldrig. Jag håller min ena tumme för att det ska gå vägen.

Dessutom ska jag anmäla mitt intresse för idrottsutskottet. Möte på måndag, ska meddela tjommen till ordförande först, bara. Samma måndag släpps biljetterna till Eddie Izzard. Då ska jag hänga på luckan på Ticnet.se. Hur det nu ska gå till. Den som lever får se.

1 kommentar:

Anonym sa...

Då hjälpte det att hålla tummarna. Säg till när du har nästa tenta så ställer jag upp med tumhållning.
Faster Brittan