tisdag 31 mars 2009

Bra skit

Sitter i skolan och surfar för fulla muggar. Detta trots att snålskjutsen fungerade förvånansvärt bra igår kväll. Egentligen träning ikväll, men jag är inte i skick att träna idag. Mår inte så bra. Eller, tja, jag mår väl egentligen ok, men jag har viktigare saker för mig, som att diska. Jag orkade inte igår.

Jag har blivit anmärkningsvärt lat på sistone.

Ikväll är det dock inget som ska hindra att jag bokar tvättid och diskar. Eventuellt är den bokningsobara (eller hur man nu ska uttrycka det?) maskinen ledig i tvättstugan. Då är det glada mannen ett tag.

Blir promenad efter skrivandet idag. Åsa (nej, mamma & syster, vi är inte tillsammans) och Sara är snart klara på Friskis och då lär Sara ta bussen och jag och Åsa tar väl en sedvanlig och betydelselös powerwalk till stan. Dock kan det bli bråttom. Igår fick hon lägga på spurten för att hinna. Får hoppas att hon slipper löpa idag. Man måste ju orka med tempot själv, liksom.

Imorgon är det högre hjärnfunktion på schemat. Precis när man börjat få kläm på saker och ting kommer det nya saker som man måste arbeta in sakta men långsamt.

Varför har vi inga tutorer?! Är det något ämne jag verkligen hade velat ha tutorer i, så är det fysiologin. Ingen av oss elever kan ännu med säkerhet förklara vilomembranpotentialen. Vi gissar, helt enkelt.

Bra skit.

Brynäs J20 spelar SM-final mot HV71. Man leder med 1-0 i bäst av tre och har resterande två matcher på hemmaplan.

Magnus Kahnberg joinar Brynäs nästa säsong. Han har skrivit på för två år. Kanske en kille som eventuellt ibland kan göra mål. Får också hoppas att Widing stannar, så att det finns fler än en målskytt i laget.

Samtidigt avslöjar Bladet att Jonathan Carlsson flyttar till NHL nästa säsong, till Chicago närmare bestämt. Kul för honom, tråkigt för Brynäs, som hade behövt honom nästa år.

Jarl Alfredius är död. Tråkigt värre. Prostatacancer verkar vara sjukt tråkigt att få. Ändå är det bröstcancer som har en egen gala. Där är det 1/10 att dö, alltså 90% chans att överleva. Bra att de får alla pengar.

HBK hamnar sexa i årets Allsvenskan, menar det självutnämnda geniet Olof Lundh. Den lite mer ödmjuke (och smartare) Jonas Dahlquist hävdar att de kommer sjua. Det måste vara det svåraste laget att placera innan en säsong. Man vet aldrig hur de kommer gå. Som Christoffer säger, "Var sjunde år är Halmstad bäst i landet". Kanske inte en helt korrekt och exakt analys, men det ligger en hel del sanning i det. De är de oberäkneliga i landets högsta serie.

Anel får inte spela U21-EM, då han inte får svenskt medborgarskap i tid. Tråkigt värre. Han hade spelat från start, helt klart.

Ska man våga gå på Råsunda på söndag och se Bollklubben (varför bytte kvastarna namn till Bollklubben Support?!) gästa Gnägget? Vore spännande att se Emil Salomonsson och Järdler på ytterbacken. Emil Salomonsson verkar sjukt bra, sett till rapporterna. Kul att talangerna fortfarande väljer HBK.

Mattias M fick jobbet på Pilkington, så det lär väl innebära en flytt hem igen, särskilt nu när Camilla (enligt min far) redan pluggar i stan. Kanske får pappa blodad tand? Well, om han fäktar mot Mattias lär jag väl ha ett och annat att praktisera på i sommar. Då ska jag fan ha betalt för besväret.

Inga kommentarer: