tisdag 14 april 2009

Undiscovered

I förrgår beställde jag James Morrisons "nya" platta, Songs for you, truths for me. Den killen är fenomenalt skicklig på att göra musik. Den hoppas jag på att få i brevinkastet imorgon eller senast torsdag. Den ska rakt in i datorn för rippning. Det är många som inte hört talas om honom, men många känner igen och gillar hans låtar. Folk ska bara koppla till James Morrison, istället för "den där låten på radion". Han är grym. Han och Muse är mina nästa stora mål på konsertfronten.

Tänker kila ner på F.F.F en runda ikväll för att kolla läget inför helgen. Jag kom på att jag kanske ska betala startavgiften själv. Det kan vara bra att göra det ikväll i sådana fall, så att man slipper krångla med det senare i veckan och tvingas betala en massa extra pengar.

Idag gav plugget ganska mycket i vissa avseenden, ganska lite i vissa andra. Det känns i alla fall som om tentan kan gå bra. Lite som uppskrivningen för körkortet. Well, i annat fall får man väl göra resttenta någon gång framöver. Förhoppningsvis är det inte i sommar, utan inom någon månad. För övrigt hörde jag rykten om att resttentan på anatomikursen hade varit helt saine laine, med frågor från en annan värld och en annan tid. Lite som Star Trek.

Efter tentan hoppas jag på finlunch, följt av en rolig kväll på SysteroBror. Thomas Järvheden ska vara där. Jag kommer vara där. Simon kommer förhoppningsvis vara där. Karin och Sara och Terese kommer förmodligen vara där. Får se hur vilt det går till. Förmodligen inte lika vilt som senast det begav sig.

Lade in 20 kr på ett våghalstips på Oddset som ger drygt hundralappen tillbaka.

Väldigt synd att de matcher som går ikväll i Shampoons Lugg redan är avgjorda. Det öppnar väl iochförsig för en del plugg, men man vill ju gärna koppla bort tentan en stund innan man går completely bananas.

Ska till slut tipsa om Simons nystartade blogg; http://ssocratess.blogspot.com. Trevlig läsning på er. Hörs väl en annan gång.

Inga kommentarer: