måndag 6 april 2009

Måndagsbarn

Imorgon bär det av till Halmstad. Jag hoppas på riktigt tråkigt väder med regn, hagel och åska. I alla fall mellan 10.51 och 15.19. Övrig tid får det gärna vara sol och bad och solglasögon med beachvolley på stranden och lättklädda kvinnor på stan och uteservering på Lilla Torg och - träning i Sporthallen. Ska man ställa upp på SM måste man fanimej träna. Jag har inte tränat på ett tag och är tveksam till huruvida jag ska ner till Karlskrona eller inte.

Orkar jag ta ner min fäktbag? Har väl inte så mycket val om jag ska träna, men det bär verkligen emot. Pust och stånk och stön och allt vad man nu kan uttrycka sin ångest och trötthet med.

Anton är tydligen sugen på att återuppta fäktningen. Koncentrisk kontraktion av musculus extensor pollucis longus et brevis på det. Kanske han kan få Jossan att börja fäkta på FFF. Hon som också var lite sugen på att återuppta sporten, iallafall om man får tro Antons mor.

Idag blir det plugg i Solna. Den gode snyltaren Simon kommer inte. Han är sjuk. Säger han. Förmodligen är det chefen som vill ha hem honom så att han kan diska eller nå't medan hon ser på TV. Slår vad om att han är en tvärtoffel.

Mitt mål i livet måste nog vara att få träffa Marcus Birro minst en gång. Tänk att få byta meningar med denna klasspoet, som med sina ord visar exakt hur han känner sig. Att läsa en krönika/dikt/text av mannen värmer verkligen själen. Jag vill också kunna skriva så bra som Marcus Birro.

Köpte Nutella igår. Det borde hålla sig tills måndag/natt till tisdag när jag kommer hem. Nutella är gott. Riktigt gott. Det borde få ett pris, eller nåt.

Jarelind (trea på min lista över kommentatorer igår) vann pengar på att Richard Dunne skulle få ett kort mot Arsenal till oddset 3.75. Jag hade gått med på rött kort till 3.75, men inte gult också?! Mèrde, man borde kanske börja spela lite igen.

Det är roligt att sätta låttitlar som rubrik på ett inlägg. Jag tror att jag ska ha det som sport, att ha en passande låttitel för varje inlägg. Det kan bli en utmaning.

Nu blir det Pågens Äntligen med lite (mycket) Nutella på. Ni lär höra från mig imorgon. Jag har ju Internet Ombord i första klass, ni vet. Så är det att vara student.

Inga kommentarer: