måndag 6 april 2009

I'm so excited

Om 11 timmar och 2 minuter lämnar jag Stockholm för första gången på tre månader. Det är skönt att komma bort lite, även om majoriteten av veckan kommer (bör) innehålla plugg inför fysoilogitentan. Dessutom kommer jag förmodligen träna en del. Onsdag lär innebära Lv6 och torsdag lär innebära Sporthallen. Förmodligen ska både Robert och Mattias åka på SM, och kanske även de på Lv6? Det skulle inte förvåna mig det minsta. Då blir det hyfsat bra sparring denna veckan, även om det inte alls är inärheten av den man får på FFF.

Ska bli spännande att se farsan nu när ryktet säger att han har gått ner 12 kg. 12 kg är rätt mycket. Snart nere på 100 jämnt, med andra ord.

Robin Kases bragd är svår att smälta. Ska jag vara ärlig kan jag säga att jag är lite besviken på klassen på tävlingen. Iallafall vad gäller taktiskt kunnande. Enligt Thomas var semifinalen över innan första pausen. Det får bara inte ske på ett VM. Likväl ska det inte stå typ 12-10 efter en period i finalen.

Jag vill verkligen inte nedvärdera Robin på något sätt, missförstå mig inte. Jag är oerhört imponerad och jag gläds med honom. Däremot hade jag större förhopningar på kvaliteten överlag bland fäktarna - rent taktiskt.

Jag kliver upp imorgon kl 8.15. Jag ska hinna duscha och borsta tänderna och äta frukost och allt det där man gör. Sedan ska jag klämma ner min svarta necessär i någon av mina väskor, helst fäktbagen, som är fullproppad med diverse klädesplagg. Får väl trycka in den i något sidofack eller dylikt.

Nu ska jag se lite Scrubs innan jag somnar.
Au revoir, Stockholm, et bonjour Halmstad!

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Men du, kadetter är små. I Sverige går man första året på gymansiet. No offence, men hur mogna är killar (idrottande som icke) när de är 16 bast?

Joakim Lindqvist sa...

Självklart är det så. Jag tänkte dock att de Bästa I Världen borde vara lite bättre, tycker jag iallafall, men jag får väl ändra mig. Uppenbarligen är det ju på denna nivå man ligger som kadett.