söndag 5 april 2009

Packad och klar? Skulle inte tro det.

Igår var det väldigt trevligt. Arsenal vann (de tvärkrossade Citeh), god stämning på O'Learys, pizza på Express, samt en väldigt trevlig kväll med Andrea och Peter, som gav oss det senaste skvallret och det hetaste från Sannarpsgymnasiet, samt några obligatoriska rövarhistorier. Dessutom tog han notan på 410 kronor utan att blinka. Vilken hjälte!

På tuben hem satt det ett sällskap om fyra personer där den ena mannen mådde dåligt. Symptomatiskt nog kastade han upp i en systemetkasse. Ödets ironi är närmare än vad gemene man kan ana.

* Något man gillar i den här stan är att man ser vackra damer överallt på stan. Till skillnad från Halmstad, där man ser vackra damer på stan, men man känner hela högen.

Idag blev det inget Norra Stå, jag hinner inte.

* Drott ska klara sig kvar i Elitserien idag, mot Hästö. Ett Hästö, där min klasskompis Andreas lirar. Jag hoppas inte på hans lycka. Om Drott åker ur Elitserien vore det lika förödande som om Brynäs åker ur Elitserien. Det finns liksom inte på kartan att ett av Sveriges bästa lag genom tiderna, en svensk idrottsklassiker åker ur högsta serien.

* SM-final mellan Färjestad och HV71 i eftermiddag. HV71, ja. När de spelade J20-final mot Brynäs hade de sex Karlsson i laget. Inavel?

Jag måste handla idag. Jag måste ha pålägg till mina mackor. Något som håller ett tag är ju Nutella. Gott är det dessutom. Nyttigt? Oh ja, absolut. Det är nog det enda jag behöver handla. Kanske lite frukt och annan färdkost. Jag ska ju sitta fem timmar på tåget på tisdag. Det räcker ju inte med en nutellasmörgås på morgonen.

Nu blir det disk innan jag lagar mat. Det blir Fusilli med ruccola, bacon, vitlök&örter, kabanoss och crème fraiche. Precis som i fredags, med andra ord.

Inga kommentarer: