söndag 19 april 2009

We Are The Champions

SM i Karlskrona blev en bra resa. I alla fall för Joar, som tog hem hela konkarongen. Själv åkte jag ut i tablå 64 mot Robin Kase (12-15), men var relativt nöjd med matchen bortsett från en olycksperiod i första perioden. Shit happens, och oavsett vilket hade jag fått riktigt tufft motstånd i form av den tre meter långe och två meter brede Magnus Malmgren i 32-tablån.

Joar fick möta Philip von Platen i semifinal, och var aldrig hotad. Värre var det i finalen där Carl Frisell tog ledningen med 13-11 innan Joar vände på steken till 14-13 och avslutade med en dubbelstöt till seger med 15-14. Segern firades med bilresa i 6 timmar inklusive lyxig middag på omtalade McDonald's Oskarshamn.

Jo reagerade över standarden på de svenska domarna. Hon var imponerande besviken. Dessutom jämförde hon de svenska fäktarna på de itallienska. Inte i syfte på kvalitet, utan på hur man beter sig på pisten. Hade man haft internationella domare hade man inte fått bete sig så med maskningar etc. Jag håller med.

Väl hemma såg jag till att, typ, sova. Idag har jag gjort ett fåtal, ynka fåtal, knop. Mat är lagad och uppäten. Kalles Kaviar Guld är inköpt och ska fylla rollen som pålägg på mina Pågen Lingongrova imorgon bitti. Imorgon kväll kommer jag äta makaroner och köttbullar.

Finaldomaren i herrvärjan var helt värdelös igår. Hela dagen. Fråga Magnusson Jr.

Nyss blev Dr. McNamara knivhuggen av sitt psycho till före detta agent. Nip/Tuck blir mer och mer intressant för varje avsnitt. De vet hur man gör cliffhangers. Förra veckan blev ju Julia skjuten av Eden. Annars var jag mest lycklig över att få känna på hur det är att vara fackkunnig inom medicin. Jag förstod hur de menade när de pratade om cerebrospinalvätska och andra saker som har med hjärnan att göra.

Jag har valt rätt utbildning.

Imorgon ska jag träna efter skolan. Oklart vad jag ska träna. Förmodligen blir det en del cykel för att få igång kroppen. Kanske lite roddmaskin. På tisdag blir det träning på klubben. Om två veckor är det Stockholm Cup. Då måste jag köpa en klinga. Det blev ju inget inköp i helgen, då de jävl... snälla människorna tog 1100 per värjklinga. No Way José att jag köper en klinga för 1100 kr. 950, där går fan min plånboks ömma gräns. Nu blir det kanske lite Eddie Izzard innan jag nanar kudde.

Inga kommentarer: