lördag 4 april 2009

Vuxna män gör saker tillsammans

Filmkvällen gick väl helt ok, får man säga. Visserligen var väl ingen utom jag pigg nog att se The Whole Nine Yards, men det var bara Åsa som somnade, vilket kan förklaras med att hon under dagen stuntat från tidig morgon till eftermiddag. Bland annat hade hon blivit påkörd av en bil när hon cyklade - 40 gånger. "Kul", sa Åsa. "Ren skär galenskap", säger vi andra. En annan anledning till att alla var trötta kan vara den goda middagen vi åt - tacos - som vi lagade hemma hos Ludde. Han bor förresten ganska nära mig, något jag inte haft en tanke på. Man lär sig något nytt varje dag.

Efter filmen var det uppiggande med Nile City 105,6. Sara hade inte sett det tidigare. Jag och Jimmie fattade ingenting. Hur kan man ha missat Nile City?! Svensk humor när det är som bäst. Ett underskattat moment är helt klart brandmännen, som bjuder på sanslöst roliga stunder. Briljansen bara sprutade ur Luddes LCD-skärm.

Nu har jag och Andrea kommit fram till att vi kommer träffa Peter idag, förmodligen på Gusto i Sundbyberg. Där är det "nära" hem för alla. Peter bodde mellan Sumpan och Solna, Andrea bor typ i Solna och jag tar pendeln hem. Ska nog gå bra. Innan dess blir det en promenad, kanske ett besök hos Bengans på Drottninggatan för att kolla skivor. Eventuellt någon att fika med? Klockan 15.30 tänker jag iallafall inkvartera mig på O'Learys Götgatan.

Imorgon kan det bli Norra Stå, men jag är väldigt tveksam. Visst, det vore väl roligt, men jag ska hinna köpa biljetter, ta mig dit, ta mig hem, städa lägenheten, diska, plugga, ordna upp mitt nageltrång (tänker ju inte bil trampad på om tån är svullen), samt packa mina väskor. Jag ska plugga måndag med den manliga delen av Den Nya Studiegruppen, så det blir till att packa imorgon. Fan.

Jag kommer inte hinna med något Norra Stå. Det hade varit sjukt roligt, med premiärstämning, publiktryck och allmän identifiering bland 08:orna på läktaren. Det hade såklart också varit spännande att se HBK, men det kommer inte funka. Fan.

Nu ska jag äta frukost.

Inga kommentarer: