fredag 1 maj 2009

Fatta förstå

Att man aldrig lär sig. Precis som vi anat var det bara en massa lama medicinare/teoretiker/nördar på MF. Dock var det väldans trevligt med grillning etc. hemma hos moi. Vi blev ganska många här till slut. Vi hade ca 2 kvadratmeter per person. 10 pers med andra ord. Finns det hjärterum finns det plats för rumpor, så att säga. Roligt att folk utifrån anslöt, både Fidde (Simons kompis, som ser ut som Tommy i Tredje klotet från solen) och även Jimmie tog spontant med sig sin kompis Daniel. Dessutom var Martin här, taggad som aldrig förut.

Åsa skulle göra avtryck, sa hon på pendeln igår. Vi kan väl säga som så att hon lyckades.

Fidde laddade ner Spotify för att ha tillgång till annan musik än det jag hade. Jaghar ju inte ALL musik hemma. När jag vaknade i morse var det fortfarande igång. Jag kommer ha det på tills jag verkligen måste ha med datorn till skolan nästa gång. Hur bra som helst, nu när Last.fm ballat ur och kräver pengar för att jag ska få lyssna mer. Som väl är kan Fidde logga in hemma hos sig också, så vi är båda inloggade på hans konto. Respect.

Tävling imorgon. Jag har 2 vapen som funkar.

Jag knäckte Fidde med mina kunskaper inom kastandet af amerikansk fotboll. Jag inledde med fyra perfekta kast och jag lyckades nästan med konststycket att, på beställning, limma fotbollen mellan hans knän. Kastet var perfekt, men hans knän lyckades inte klämma åt bollen.

Snart kommer Terese med sin Absolution-DVD. Vi ska peppa inför morgondagens tävling. Eller nåt. Vi har faktiskt varit duktiga idag, vi festprissar. Åsa sov här och vi gick till Centralen, där hon tog bussen hem och jag mötte upp Terese, som skulle hämta grejer hemma hos mig. Vi tog en varsin pizza och kollade lite musik-DVD och Kvarteret Skatan på Youtube. Hon åkte hem med lite grejer och hämtar DVD:n. Trevligt trevligt.

Medan jag väntar lyssnar jag på OMD. Bra band.

Inga kommentarer: