söndag 21 juni 2009

I en annan del av världen

Imorgon åker syster till l'Angleterre med Kevin, Mormor och A-Lu. L'Angleterre, England, England, Anglia, Engeland. Det får mig att tänka tillbaka till hösten 2008. Oktober var månaden. Joakim, Mattias, Jonas och Andreas var resenärerna. London var staden. Öl var temat. Ashburton Grove, aka Emirates Stadium var det lokala resmålet. Andreas frågade mig i fredags, "när blir det London nästa gång?". Jag svarade på bästa sätt, "när jag inte längre lever på CSN".

Ärligt talat vet jag inte när det blir av nästa gång. Det enda jag verkligen vet är att det ska bli av. Jag får väl ta mig i kragen och skaffa mig något extrajobb i höst i Estocolmo. Helgen jag hade i London med bröderna Andersson var kanske den roligaste helgen i mitt liv. Fantastiskt från fredag morgon till måndag kväll.

Förhoppningsvis kan vi dra redan nästa säsong. Kanske i mars-april om det passar med tentor osv. Då kanske även lillebror Andersson har tagit tag i sitt liv och börjat studera för att någon gång komma från sitt jobb på Ica. Om han nu vill det.

Det vill han. Jag har påpekat flera gånger för honom hur kul jag har det i Stockholm, så snart är han på kroken. Mark my words. 50 spänn på att Matty söker in på högskola i vinter. 100 spänn på att han är inskriven på högskola för antingen första eller andra terminen HT 2010.

Någon som sätter emot? Matty själv får inte tippa.

Inga kommentarer: