måndag 29 juni 2009

Competition

Sitter och är vaken denna natt. Är inte sovasugen av diverse anledningar. Bland annat att jag en stund och chattade med den (själv)gode Christian och vi diskuterade bland annat tävlingar. När han övergav mig för att se på TV bestämde jag mig för att göra en kalender i det fina programmet Microsoft Office Word 2007.

Jag gick in på fäktförbundets kalendersida för att kolla alla tävlingar som fanns för herrvärja, förutom de som jag verkligen inte kommer åka på, som exempelvis Lundapar, som visserligen kanske är en skoj tävling, men den passade inte in i schemat.

Efter att ha gjort en lista på alla tävlingar gjorde jag en bedömning över vilka jag bör åka på och vilka jag förmodligen inte åker på. Dessutom markerade jag de som jag kanske åker på om jag blir uttagen till dem. Här är en genomgång av vad jag kommit fram till.

Tävlingar jag bör åka på:

  • DM, Stockholm 10-11 okt, ind
  • Kupittaa Tournament, Åbo, FIN 17-18 okt, Sat-VC+lag
  • Oslo Cup, NOR 7-8 nov, Sat-VC+lag
  • Ljungbymaran, 14-15 nov, ind
  • Lag-SM, Stockholm, 28-29 nov, lag
  • Kungsbacka Masters, 16-17 jan, ind
  • SAF-pokalen, Stockholm, 5-7 feb, Sat-VC
  • Coupe de Stockholm, 27-28 mar, ind
  • SM i fäktning, Kungsbacka, 17-18 apr, ind
  • Challenge Eugène Fillol, Stockholm, 8-9 maj, ind
  • Ystad International, 19-20 jun, ind

Tävlingar jag förmodligen inte åker på:

  • Musketörträffen, Karlskrona, 12-13 sep, ind
  • Helsingfors, FIN, 19-20 sep, ind
  • Örebro Masters, 3-4 okt, ind
  • Weisser Bär, Berlin, GER, 20-21 feb

Tävlingarna jag måste bli uttagen till är GP, VC och de internationella mästerskapen. Dessa är spridda över världen. Om jag får åka på någon av dem ger det typ oddset 500.00 (gäller inte Challenge Bernadotte). Helt klart spelbart.

I dagsläget blir det förmodligen 11 tävlingar denna säsong. 12 om jag kvalar in på Bernadotte, vilket jag ska ge järnet för att göra. Det får nog bli stora målet detta år, att i alla fall vara med i diskussionerna kring det hela. Innan dess bör jag först träna mig i form och köpa en ny klinga.

Nu måste jag sova. Som elitidrottare måste göra, ni vet.

It’s just a question of time. Mindre än 34 timmar kvar till avresa!

2 kommentarer:

Johan Engman sa...

Finns det med på Unibet? :)
Har du gjort klubbyte förresten?

Joakim Lindqvist sa...

Klubbytet genomfördes redan i januari om jag minns rätt. Så jag tävlar för FFF nowadays.