fredag 19 juni 2009

Grande

Jag är i chocktillstånd. Jag loggar in på Statcounter för att kolla lite statistik från dagen. Jag ser att jag har haft 40 besökare hittills idag. Till min förvåning, och till en början besvikelse, så ser jag att jag hade haft 230 besökare under gårdagen, något som inte alls stämde överens med verkligheten. Nu hade Statcounter fått tokspel. Trodde jag. Det var ett nytt dygn, och Joakim hade under sista timmen av dygnet den 18 juni haft en, sisådär, 200 besökare.De första 40 minuterna hade jag haft typ 40 besökare. Jag förstår ingenting. Absolut ingenting.

Jag börjar leta lite bland statistiken och ser ett mönster. Nästan alla de senaste besökarna har kommit från antingen Twitter.com eller marcusbirro.se/bloggen. Jag besöker Marcus Birros blogg och kikar bland länkarna. Ingenting. I hans twitterstatus ser jag dock följande:

"Mitt i sörjan denna hemska torsdag hittar jag detta: http://bit.ly/Sp3Kb 2 hrs ago"

Jag klickar på länken och kommer till mitt inlägg angående hans bloggnedläggning. Förstår ni hur stort detta är? Min stora idol vad gäller skrivande och känsloförmedling har läst min blogg och uppskattar det jag skriver! Så jävla grande! Jag har på mitt eget sätt gjort min idol glad denna kväll.

Det är nästan att man fäller en liten tår. En tår av lycka och stolthet.

Inga kommentarer: