torsdag 18 juni 2009

At the dentist

Helvete. Fan. Jävlar. Bananskrud. Här går man till tandläkaren med hopp om att allt är guld och gröna skogar och att det dessutom är gratis, då jag fortfarande inte är 20 fyllda.

Nej, sa Niklas.

Här har man ett hål som behöver lagas och en del små som jag behöver bearbeta själv med flourskölj och tandtråd. Inte fan var det gratis heller. 635 kr kostade dagens kalas, och eftersom jag måste laga ett hål kommer det bli ytterligare 950 kr ihåligare i min Schweizerost till plånbok. Som väl är har man en tandvårdsförsäkring som börjar gälla 1 juli som ger mig 300 kr rabatt. Således kostar lagningen endast ca 650 kr.

Något är fel i denna värld. Väldigt fel. Vad hände med gratis tandvård för alla under 25?

5 kommentarer:

Terese aka Teres major sa...

COOLING!

Joakim Lindqvist sa...

Hmm. Du förvirrar mig. Visst, jag vet att jag är sjukt cool, men varför säga det såhär?

Terese aka Teres major sa...

Haha fan va fel denna blogg är. Skrev kommentaren på "Grande" jaja.. så kan det gå!

Joakim Lindqvist sa...

Skulle snarare tro att det är kommentarens författare som är mest fel. Så kan det gå!

Terese aka Teres major sa...

Du kan va fel. Så att säga