lördag 27 juni 2009

Here comes the sun

Sommaren är här. Just nu (kl 20.00) är temperaturen i uterummet ca 29 grader Celsius. Det får klassas som varmt. Solen har givit undertecknad en mindre smickrande solbränna, en så kallad “bonnabränna”. För er som inte vet, så innebär det att man är solbränd på armar och ben, medan man är icke solbränd på mage/rygg till följd av tröjanvändning.

Solen har nu legat på i över en vecka. Imorgon tänker jag ta av mig tröjan och blända solen en aning för att försöka kompensera nyss nämnda bonnabränna. Ryktet säger att solen kommer ligga på i ungefär en vecka till. Minst. Ingen vet säkert när det kommer regna igen. Någon gång bör det dock ske. Dock kommer det såklart inte ske på tisdag i Köpenhamn. Framförallt inte på Parken.

Det märks även här på bloggen att det är sinnessjukt bra väder just nu. Idag har jag endast haft 8 läsare. Igår hade jag 37, något under medel den senaste veckan. Men åtta är sjukt lite. Det är med andra ord ingen som sitter inne vid datorn. Förutom jag, då, som varit ute sedan kl 10 i morse för att sjösätta Bella. Nu vill jag dock dra iväg ett blogginlägg för att glädja er läsare som trotsar det fina vädret, kanske ikväll innan ni somnar?

It’s just a question of time. 72 timmar kvar!

Inga kommentarer: