måndag 22 juni 2009

Just can't get enough

Sitter just nu på övervåningen framför den stationära datorn, precis som jag gjort i princip vartenda kväll sedan jag kom hem från Stockholm, med undantag för de gånger man kommit hem sent eller låtit någon syster sitta vid datorn. Jag har inte startat igång min bärbara efter servicen, anledningen är oklar. Det kan bero på att jag inte är uppkopplad till nätet med den ännu.

Imorgon är det bara en vecka kvar till årets absoluta höjdpunkt. Och jag menar inte musikalen Den kvite gutten på Kulturhuset i Ytterjärna. Inte heller Som ni vill ha det på Romakloster.

Nej, den 30 juni kliver Depeche Mode in på Idraetsparken i Köpenhamn. Det roligaste av allt: Första extranumret på de tidigare konserterna har inneburit Strangelove, Master and Servant och Stripped. Jag vet inte hur jag ska ta mig ner från himmelen efter att jag varit där i typ två timmar.

Ursäkta kvaliteten på videoklippen, men jag ryser och blir tårögd när jag tänker på hur bra detta är. Scenen ska vi inte tala om (men det gör jag ändå). Den är kanske den läckraste jag sett - alla kategorier. Just HD-bollen i förgrunden är något jag diggar hårt.

Kom ihåg. It's just a question of time.

Inga kommentarer: