måndag 15 juni 2009

Exercise One

Första fäktningspasset på länge ikväll. Jag och Björn såg till att hålla värjans fana. Kanske inte högt, men vi höll väl i den. I övrigt var det bara florreviftare på plats. Mattias "Den eviga tonåringen" Magnusson och Jon "Teleskoparmen" Wallentin-Tärk gjorde Nisse och Lill-Nisse sällskap på den enkla florettscenen och viftade för fulla muggar. Jag kommer förmodligen göra dem sällskap på torsdag. Då ska jag försöka få på mig tältprojektet utanpå dressen för att, om aktuellt, registrera träff på min av naturen adorabla kropp.

Brasilien och Egypten gav mig ren och skär frustration idag. Jag gick in på toaletten för att raka mig. Då gör Brasilien 1-0 i matchens sjätte minut. Jag ser reprisen och går ner för att göra två mackor att äta innan jag drar till träningen. Då gör Egypten 1-1 genom Zidan i matchens åttonde minut. Jag rusar uppför trappan och ser reprisen innan jag återvänder till köket för att bli färdig med mackorna. Då gör Brasilien 2-1 i matchens tolfte minut. Jag rusar uppför trappan ännu en gång och ser reprisen innan jag går ner och gör klart mackorna. Sedan sitter jag där framför en lagom bra match tills att jag är på väg att gå ner, då Juan nickar in 3-1 på hörna från Elano.

Kunde de inte gjort alla mål medan man satt med ett aktiverat parasympaticus i soffan?

Satt uppe en stund i natt och kollade när Anna Nordqvist spelade hem McDonald's LPGA Championship i sitt femte framträdande på touren. Hann med att se de sista fyra hålen, förutom segerputten (efter ett inspel värdigt en rookiemästare där hon limmade flaggan från 200 m). Då dog streamen på atdhe. Kul, liksom. Man hade ju velat se glädjescenerna, men "Nej, sa Niklas".

Ska tydligen till tandläkaren kl 14.20 på torsdag. Can't Wait.

Inga kommentarer: