torsdag 30 juli 2009

Kamera

Mor fyllde idag år. Av respekt för mor min väljer jag att inte nämna att hon fyllde 43. Grattis mamma!

Kusin My tog med sig hunden Klinton, som såklart skrämde upp katten i trädet, där hon satt mellan 13.20 och 23.30. Typ. Stackars katt. Som om det inte räckte med cancern, liksom.

En del bilder togs också, och en del blev trevliga. Som syrrans scthekbild på mig i farsans solglajjor från ett par eller tre decennier sedan. Schnygga är de, i alla fall.

Fler schtekbilder såg vi sedan på TV:n, när vi kollade igenom syrrans minneskort med alla bilder från hennes kamera. Särskilt kommer man ihåg bilderna från Varberg där schteknivån var mycket hög. Dessutom blev det en del bra bilder när jag och pappa lirade squash. Dock låg de lågt på schtekskalan. Inomhus är det svårt att schteka.

*****

Enligt Spotify borde jag lyssna på Kamera.

*****

Videokameran kan kanske vara ett hjälpmedel på Hällevik. Imorgon hoppas jag att det hjälper mig i min fäktning om far min filmar mig. Hoppas bara att golvet inte klibbar så att man inte kan ha ett ordentligt fotarbete. Är det lika klibbigt som senast blir det verkligen ingen rolig syn.

*****

Mobilen kom tillbaka från servicen igår. Äntligen har man hela knappar igen, även om # fungerar väldigt dåligt. Tur att man bara använder den när man gör ett mellanslag i SMS:en man skickar… Det är ganska störande att behöva trycka två gånger åt höger på riktningsknappen. Blä. Nåväl, det är väl bara att vänja sig.

*****

Mor och far startade dagen med att kränga ett par eller fler Gammeldansk. Det är nog det absolut vidrigaste jag någonsin smakat. Ska nämna att jag aldrig smakade rätten innehållande grishjärna nere på JEM i Tapolca –05. Det hade nog kunnat platsa med tanke på reaktionen hos de som åt/smakade.

*****

Topp 3 instrumentala Depeche-låtar:

1. Kaleid (1990)

2. Agent Orange (1987)

3. Nothing To Fear (1982)

Inga kommentarer: