söndag 19 juli 2009

Party

Hemma igen efter helgens bravader. Bravaderna gick bra, med Mårtenson som slutpunkt på varje kväll. Blev överraskad över att det var så få fäktare med i sällskapet. Det var bara jag, Magnussons, Engman, Tempel Enarsson och Juan (hoppas jag inte glömde någon) som representerade den ädlaste av idrotter. Det hade enkelt kunnat vara det dubbla. Trots den milda besvikelsen över at man knappt kände en själ på stället, så lärde man å andra sidan känna en hel del trevliga människor. Ska bli väldigt roligt att komma tillbaka nästa gång. För det måste det bli.

* Roligt att se att man har trogna läsare i stora delar av södra halvan av vårt avlånga land. T ex har en läsare i Åkarp haft en del besök det senaste och så har jag en prenumerant i Örebro. Jag har inte den blekaste av aningar om vilka dessa två är. Det här med Big Brother har inte gått riktigt så långt ännu i min värld. Vill personerna frivilligt röja sin identitet, så vore det förstås roligt. Men, jag tvingar ingen.

* Andrea Baldini har vunnit ALLT efter sin man hävde hans dopingavstänging. Killen är ett geni. Han kommer bli lika stor, om inte större än, Kolobkov. Om det nu är möjligt. Dessutom vore det kul att få förslag från mina läsare på fäktare som skulle kunna matcha hans fotarbete. Någon måste kanske veta någon obskyr sabelfäktare från Kina som kan hålla samma nivå. Men, vad vet jag?

Övrigt noterat från EM i Plovdiv: Två britter på pallen i herrflorett. När hände detta senast? Har det hänt? Dessutom stort av Schmid att resa sig efter ett rejält knytnävsslag (ofrivilligt, men ändå!) på pungen i finalen mot Robeiri, som måste ha varit sliten efter en lång tävlingsdag. Han hängde inte med överhuvudtaget.

2 kommentarer:

Felicia sa...

Örebro är bara lilla jag :D // Felicia

Joakim Lindqvist sa...

Jaså du är i örebro, alltså! Trevligt! Eller är det bara vajsing med IP-nummer? Simons jobb-IP ligger ju registrerat på Statoil i Stavanger, så det tog låång tid innan jag fattade att det var han :)