tisdag 14 juli 2009

They walked in line

Vaknade först kl 13 idag. Måste gå upp 10 imorgon. Det här håller inte. Det var på håret att jag hann med bussen till stan i eftermiddags, och är det något jag lärt mig av med i Stockholm, så är det att stressa till kollektivtrafik. I Stockholm går det ju bussar alltid. Det gör det inte i Gullbranna. Här är man glad om det går en buss varje timme. Bara att lära sig på nytt, känns det som.

När jag väl hann med bussen insåg jag efter en kvart att jag hade glömt kartongbitarna jag hade tänkt lägga under sulan i mina hockey-inlines i storlek 48. Det var kartong som hade gjort gott för mina fötter, som fick sig en rejäl omgång av inlinesen. Det blödde genom mina tre lager strumpor och duschen innan jag åkte hem var den mest intensiva smärta jag känt på jag vet inte hur länge. förmodligen inte sedan jag brände fötterna. Riktigt smärtsamt. Frågan är om jag kan ha skor på mig imorgon redan eller om jag måste stå över träningen imorgon. En synnerligen berättigad fråga.

Inline hockey (slash) Street hockey är annars fantastiskt roligt. Jag, Mattias, Mattias och Timmie lirade med glada miner och det enda negativa man kunde höra gällde den smärta man kände i fötterna tack vare den fantastiskt värdelösa design man har på ett par hockey-inlines.

Hur det gick väljer jag att inte berätta om, men jag kan ge er en bild. Jag liknade förmodligen en Zdeno Chara i Astrio-shorts med viktväst och vattenskidor. Jag kan också meddela folk att jag inte kommer att spela imorgon. Det enda jag kommer kunna spela är PES och eventuellt spela fäktning. Beror helt och hållet på skavsårens status. Just nu känns det dock inte lovande.

* Adebayor till Man City? Ryktet florerar och Sky Sports skriver om det. Vad jag skriver om det kan ni inom några minuter läsa om på Arsenalbloggen jag har. När det är tillgängligt kan ni hitta det i blogglistan till höger.

* Michael Owen tar över tröja nummer 7 i United efter Ronaldo, Beckham, Cantona och Robson. Lagom press, liksom. Är det någon tröja man inte bör ärva som avdankad, gammal och skadedrabbad anfallare, så är det nog nummer 7 i Manchester United.

4 kommentarer:

socrates sa...

Nej det blir sannerligen inte lätt för herr Ugn att axla den manteln. Men Alex brukar veta vad han håller på med så jag skulle inte bli förvånad om den gode Michael stänker in sisådär 20 baljor kommande säsong.

Joakim Lindqvist sa...

Eller så blir det en Djemba-Djemba, alternativt en Kleberson =)

socrates sa...

Här försöker man skaffa sig en gnutta hopp om att mannen som är mer skadad än Ronaldo(den äldre) och Trelleborgs FF tillsammans ska vara lyckosam men det hoppet var sannerligen kortvarigt.

Spelar inte Djemba Djemba i Ham-Kam eller liknande nuförtiden förresten?

Joakim Lindqvist sa...

Han spelar i liknande, nämligen Odense BK. Oklart huruvida Sir Alex fortfarande har koll på hans framsteg/baksteg.