måndag 6 juli 2009

Prayers for rain

Det är numer längesen (med mina mått på senare tid mätt) jag skrev ett inlägg. Jag har inte haft tid eller lust att skriva om något som jag tycker är något vettigt att skriva om. Nu har jag väl egentligen inte heller något vettigt att skriva om, men vi ger det ett försök. Dessutom har vädret varit gudomligt fram till igår, då regnet öste ner i ett försök att fukta marken en aning.

Idag har mor min lämnat in min mobil. Jag beslöt mig för att försöka göra  något åt den kassa knappsatsen som ibland bestämmer sig för att man inte ska kunna göra ett mellanslag i sitt sms-skrivande alternativt inte kunna slå in # när man vill se, låt säga, sitt saldo på kontantkortet. Ska bli spännande att se hur lång tid det tar innan den kommer tillbaka igen, den kära telefonen.

Långa bollar på Bengt är inte en bra låt. Den är ibland på sin höjd rolig, men inte mer.

Något som däremot verkligen är roligt är Bamsefilmerna från 70-talet. Jag, Matteo, Alessandro, Mr. Shack och Timmie satt och gapskrattade klockan midnatt i lördags åt några filmer Mr. Shack hade på sin dator. Hysteriskt roligt. Notera att vi även var spiknyktra.

Idag blir det PES Mania hos Matteo och kanske en sväng till HBKs match mot Blåvitt. Jag kommer förhoppningsvis krossa med min Benz när virriga försvarare bländas av den fotbollskonst jag och Benz skapar tillsammans.

Inga kommentarer: