lördag 11 juli 2009

Pain for pleasure

Sitter med ont i magen och vill helst inte röra på mig. Egentligen skulle jag ha varit ute i Haverdal för att gratta min morbrors flickvän/sambo/levnadspartner på hennes (tror jag) trettionionde födelsedag. Nästa år vet ju jag vem som kommer ha stor fest. Lustigt, det där med deras hus, förresten. Där de bor har man nämligen ingen täckning med sin mobiltelefon. En av få platser utan mobil täckning.

* Sitter med Microsoft Office Word där jag försöker knåpa ihop en liten “bibel” med fysövningar inför årets  Hälleviksläger. Förra året tyckte vi (jag) att vi borde ha en pärm med övningar i som man kan hämta inspiration från. Eftersom jag inte tror att varken Peter, Johan eller Carin gjort någon, så sätter jag mig med nöjet att skriva denna manual för ledare. För de som planerar att dela ut straffträning (inte sådan straffträning som Stuart Pearce hade med Englands U21) så har jag delat ut betyg på en skala mellan 1-5 där jag bedömer lämplighet för just straffträning. Ska bli spännande att se hur den mottages.

* I natt är det UFC 100. Ska bli grymt roligt att se imorgon. Jag tänker inte sitta uppe mellan 04.00 och 7.15 för att titta. Det blir sällan bra kvalitet på upplevelsen just mellan de klockslagen.

Inga kommentarer: