fredag 24 juli 2009

Faktura

Min vän Simon har en och annan gång nämnt att det inte är så roligt att betala fakturor på Statoil i Stockholm mellan 7-16, särskilt inte när fakturorna är slut kl 7.26 och han således har 8 timmar och 34 minuter utan arbetsuppgifter kvar innan han går hem för dagen. Idag kan jag säga att det även är tråkigt och enahanda att korrekturläsa fakturor, stoppa dem i kuvert och sätta på bananbeklädda frimärken och adressklisterlappar på dem. Som väl var slapp jag slicka kuverten. Det finns dock en bra anledning att hantera dessa fakturor – man får lön för mödan.

* Lorik Cana är klar för Sunderland. Inte för Arsenal. Wenger är en pajas om han inte värvar någon snart. Eller, ja, han är väl en pajas oavsett vilket, egentligen.

* Förmodat lobotomerade populister syns nu på TV400 i det bekräftat intelligenssnåla programmet Big Brother. Själv har jag aldrig insett syftet med denna form av kommersiellt försök till underhållning, där underhållningen består av att deltagarna, ja, är som de brukar vara, utan att egentligen göra något.

* Lasse Lindh höll i P3 Musik vid lunchtid idag. Killen inleder programmet med Shake The Disease. Bra låtval, tänker jag, utan att ana att han som tredje låt klämmer i med True Faith. Helt plötsligt framstår inte längre Lasse som den clown jag tyckt att han tidigare har varit. Killen har ju ganska god musiksmak, synd bara att det tyvärr inte märks när han själv spelar.

* På tal om god musiksmak, så väljer jag att här lägga ut min Spotify-playlist till allmän beskådan och lyssning. Den innehåller de låtar jag lyssnar på just nu. ALLA låtar jag lyssnar på just nu.

Eller, god musiksmak och god musiksmak, jag har i alla fall en bred musiksmak. Vilket du snabbt märker när du scrollar ner i listan.

Inga kommentarer: