tisdag 7 juli 2009

The shock of the lightning

Har bestämt mig för att återuppta en gammal vän. Arsenalbloggen ska återuppstå och den ska få ny design. Jag kommer lägga lite tid på den innan jag startar upp på riktigt. Jag känner att den ska få en ny identitet, även om den inte ska bli helt omgjord. Skrivandet kommer vara detsamma, men ska man få ett kommersiellt lyft ska man bli lite mer spännande och lite mer vågad. Det är som med fotbollströjor. Spelarna i dressen ska spela lika bra (eller bättre) än tidigare, men tröjan kommer ha en ny design vart eller vartannat år.

* Spelade PES igår med Matteo. Vi krossade allt motstånd i VM med Frankrike. Benzema var kanske det sjukaste i TV-spelsväg vad gäller målskytte, men tyvärr fick han inte titeln världsmästare eller skyttekung. Spelet hängde sig efter semifinalsegern och vi gav upp. Vi såg oss som moraliska segrare med tanke på det spel vi visade upp.

* HBK ska tacka en övre makt (Magnus Bahne) att man inte åkte på stryk när Änglarna var på besök på ett välfyllt Örjans Vall. Magnus Bahne var fenomenalt bra i mål medan Marcus Olsson på topp var helt värdelös och fick en rättvis etta i Hallandsposten. Nästa hemmamatch 27 juli mot Malmö FF. Tre långa, bortamatchfyllda veckor dit.

* Fick bekräftat att jag ska åka på Hällevikslägret i augusti. Ska bli kul, både för mig och för min plånbok. Ska även bli spännande att se om Erton Fejzullahu är kvar i MAIF vid denna tidpunkt. Vi ska se Mjällby - Trollhättan första kvällen. Gratis inträde. I like.

Inga kommentarer: