torsdag 16 juli 2009

Paradise hotel

Ja, det finns en låt som heter så. Eliza Gilkyson gjorde den. En ganska mysig och trevlig ballad. Det är mer än vad man kan säga om hur de har det på Paradise Hotel som i sommar visas på TV6. Det är repriser från den danska versionen från typ 2005, men det är först nu jag kollat på det.

Gör folk exakt vad som helst som har med sex att göra för att få vara med i TV? Jag menar, visst, det är först efter typ fyra-fem veckor de börjar pippa varandra, och det krävdes en blond botoxläppad brud med sillisar för att det skulle hända, men jävlar i havet vad det tog fart! Inte bara killarna blev heta på gröten, utan även tjejerna visar prov på sexualdrift inför de kameror man förhoppningsvis har koll på. Kanske behövde brudarna en konkurrent, eller så har de helt enkelt fått lust alla samtidigt. Tydligast var allt när Julie, en ganska pretto och aggro tjej, hånglar upp ALLA (utom Christopher, men han lever typ i celibat eller nåt) på första festen som Susan (botoxläppar + sillisar) var med på efter sin storartade entré.

Jag skulle aldrig i min värld acceptera en person i min närhet som söker sina 15 minutes of fame i ett sådant här projekt. Aldrig. Jag förstår inte poängen över mitt huvud taget. Ändå häpnas jag av att Viasat hävdar att man har rekordmånga antal sökande till det program som ska spelas in i höst. Vilka söker till detta skitprogram? Arbetslösa? Idioter? Sexmissbrukare? Folk utan självinsikt?

Frågorna i livet är många. Svaren är lika många, om än de flesta väldigt bra dolda.

Inga kommentarer: