söndag 12 juli 2009

Dopeboy

En svengelsk rubrik på detta inlägg. Idag var det nämligen dop i Söndrums kyrka, när Henke och Annika döpte sin andra unge. Eller, unge låter ganska otrevligt. "Sin charmiga dotter" låter bättre. Det var en trevlig gudstjänst där tre barn döptes i Guds namn. Prästen, eller Prästinnan, eller vad man ska säga, Den Kvinnliga Prästvigda Personen var bra och avslappnad och gjorde allt med stor säkerhet utan att vara dryg, utan var genomgående ödmjuk genom hela akten.

Dessutom var ungarna överlag väldigt tysta. Tova (Henkes o Annikas dotter) sov faktiskt när Den Kvinnliga Prästvigda Personen fuktade hennes huvud med Guds vatten. Sällan man ser så små barn så lugna och glada. Inte desto tråkigare, jag klarade mig väldigt bra.

* Simon avslöjade i en kommentar till näst föregående inlägg sin fetisch för storvuxna kvinnor. Isåfall undrar jag hur han har det med kärleken hemma i Hammarby Sjöstad.

* Eventuellt blir det inline hockey imorgon kväll på tennisplanen i Trottaberg. Det beror på Timmie och vädret. Det är längesen vi lirade nu, typ två år sedan. Trots att jag köpte nya inlines förra sommaren blev det alltså inget av det.

* Zlatan till Chelsea för 770 miljoner? Nej, tror inte det. Särskilt inte när News of the World går ut med nyheten. Jag skulle behöva bajsa i fyra år, effektiv tid, för att få ut lika mycket skit som de skickar ut under en och samma silly season. På ett ungefär, alltså.

Inga kommentarer: