måndag 27 juli 2009

Untitled

Ikväll blir det avfärd mot Alex hus. Så är det. Längesen man var där nu. Ska bli kul! Längesen man var hemma hos grabben som ser ut som en kopia av sin pappa. Kanske är Alex lite mindre. Hoppas det blir pizza också.

*****

Idag har jag gjort ytterligare en playlist till spottan. Denna gång är det Tema: Rock. Givetvis är det fritt fram att klicka på länken och ladda ner spellistan. Lagligt är det också. Gillar Spotify. Trots att de saknar Danmarks största och bästa rockband. Där sångaren för övrigt anser att Violator är tidernas bästa platta. Respect.

*****

Vadet med Simon om topplistan lever, såvida man inte höjt priserna på Söderhof till typ Kilimanjaros höjder. Dock var jag lite fyndig och satte deadline till 31 september. Ett datum som den observante redan insett att det inte finns. Efter att jag nu lurat hela världen kan jag lika gärna annonsera att vadets deadline således såklart är 30 september.

*****

Här är ett mindre bra danskt band, med Nephews frontigur Simon Kvamm i spetsen, för dagen i rollen som holländsk toppcyklist. De mindre seriösa Drengene fra Angora är dock roliga. Lite som Markoolio, fast på danska. Och ett helt band. Och fullkomligt fantastiskt roliga.

*****

Dagens topplista: Topp 3 lustiga smeknamn på PES 6

1. Bög van Bögelbög

2. Muttan

3. Kuken

Ni som listar ut vilka spelare som döljs bakom smeknamnen kan vinna ett fint pris. Ni får lagom tid på er. Deadline sätter vi (jag) till torsdag 24.00. Det blir bra.

1 kommentar:

socrates sa...

1. Robin van Persie
2. Adrian Mutu
3. Pavel Kuka (lever han?)