tisdag 5 maj 2009

Easy

Seminariet gick bra. Dock blev man lite orolig öveer sin redovisning när de andra två grupperna snackar i typ 20 minuter, medan vi kände att vi hade max 10 minuter. Nåväl, det gick enklare än jag kunnat ana och jag gjorde vad jag skulle.

Imorgon blir det tenta. Förhoppningsvis blir även den väldigt enkel. Förhoppningsvis får man Wim eller Helga, som enligt rapporterna var väldigt chill på seminariet. Det enda avsnittet som jag känner att jag inte har koll på är det om motorisk kontroll och balansmotorik, men det ska jag läsa på extra idag. Annars kommer man långt på logiskt tänkande. Dock ska jag kunna alla uttryck, vilket inte är det lättaste när knappt föreläsarna själva vet vilka uttryck som man bör använda.

Ikväll är det annars en stor kväll. Arsenal tar emot Man USA i semifinalreturen, och som väl är, så visas matchen på en riktig TV-kanal, på TV6. Inte Viasat Dart eller Viasat Boule. Viasat har en dålig vana att lägga matcher i sådana skitkanaler som ingen har, men deras tittarsiffror är ju också därefter.

Arsenal har ingen press på sig ikväll. Eller, ingen press och ingen press, de ska ju trots allt vända ett 0-1-underläge från matchen på Old Trafford, men de har inga yttre krav på sig att gå vidare. Enligt medier och journalister och den allmänna opinionen är Man USA redan vidare. Arsenal är redan utslagna. Man har allt att vinna.

Nu blir det plugg till tonerna av Come Back från SOTU, en platta som blir bättre och bättre för varje lyssning. Tack, DM, för att ni finns!

Inga kommentarer: