torsdag 14 maj 2009

Angels

Jag och Simon var driftiga nog att idag onsdag gå på bio. Vi såg Änglar & Demoner på Filmstaden Söder, i Salong 1. Filmen var spännande och fartfylld, men en massa svängningar hit och dit. Såvida man inte hade läst boken, förstås. Jag som läste boken för, låt säga, två, tre år sedan visste ju precis vad som skulle hända. Det fanns knappt ett moment jag inte kunde förutse. Tyvärr. Däremot kan jag, som sagt, tänka mig att det är en sjujäkla bra film om man inte har läst boken.

Labben funkade bra. Den var dödssimpel och man gjorde inte många svåra saker. Det svåraste var att hitta ett stetoskop som fungerade riktigt bra.

Spelade innebandy innan bion. Jag, Terese och Simon anslöt till KIs innebandyspel i skrivsalen. Vi var tretton pers till slut, och trots att jag lovade mig själv innan att jag skulle värma upp ordentligt för att slippa en sympaticuschock gjorde jag inte mer än att flytta lite (mycket) bänkar och stolar innan det var dags att skapa lag. Jag, Terese och Simon lyckades via oberoende klubbdragning hamna i samma lag de första matcherna. Det var inget bra alls. Vi (+ fjärde länken) yrade runt som nydekapiterade höns i ett mörkrum. Det ordnade upp sig mot slutet. De sista matcherna var det ganska bra spel, men då hade man å andra sidan sänkt tempot rätt hårt. Välbehövligt. Min kondition är ju inte det första jag nämner som en styrka i sammanhanget.

Inga kommentarer: