söndag 10 maj 2009

Being Boring

Dagen har innehållit diverse trevliga saker. Bland annat har jag legat i sängen, jag har suttit framför datorn, jag har även sett och lyssnat på fotboll. Dessutom har jag insett att Sounds Of The Universe är en riktigt bra platta. Man ska bara höra den tillräckligt mycket.

Kroppsmedvetandeträning låter inte särskilt sexigt, det kan man inte riktigt påstå. Det är ganska lamt och ovärt på lektionerna, men när man ska sitta framför datorn och reflektera över detta trams... Då är det "svårt att motivera sig". To say the least. Jag skrev på Facebook kl 12.15, att "jag snart skulle börja på min KMT". Yeah, right, and I'm the president of The Republic of South Africa. Jag började med uppgiften kl 21.15. Den blev klar 22.07. Typ. Den är väldigt enkel att göra; det är bara att ordbajsa lite om kroppsmedvetenhet och avslappning och balans, så är man där, men man ska ju gärna ha kraft, ork, energi, lust och gärna lite glädje nog att börja på den förbenade uppgiften.

Usch!

HBK slog planenligt Öis på ett soligt Örjans Vall idag. Detta trots ytterligare en tabbe av Bahne i mål. Börjar han balla ur, den gode finnen? Seriens bästa målvakt i mina ögon. Nåja, nu hade man en Michi Görlitz i högform som på egen hand vände matchen efter paus och det blev 2-1 i den så beryktade underkanten.

De säger också att Arsenal blev utspelade av ChelseaEmirates, men det tror jag inte på. Inte kan väl Arsenal bli utspelade? Inte i den fantastiska form laget visat de senaste veckorna.

Blä.

I helgen har det tävlats en hel del internationellt i fäkteuropa. Janne Tivenius och Atle Lindbäck kom bland de 64 i VC Paris. Bra jobbat, och nya, friska världscuppoäng till dessa, grattis! Dessutom gick U23-EM av stapeln i Debrecen. Philip von Platen gjorde bästa herresultatet med sin 14:e plats i värjan, medan Filip Hedenskog kom bland de 32 bästa på floretten. Emma Samuelsson är förmodligen inte nöjd med sin åttondelsfinalförlust i damvärjan.

Imorgon blir det självevaluering i anatomi - viscera, följt av upprop för Fysiologi 2, 7,5 poäng. Jag vill inte ha den tentan. Fast, jag ville å andra sidan inte ha den förra heller, men den gick ju ganska bra ändå. Tror jag. Jag ska hämta den imorgon. Blir ett projekt i sig, med de öppettider de har på fysiologiexpeditionen.

1 kommentar:

Kevin.W sa...

Kevin I Halmstad, Andra raka vinsten för Chelsea mot Arsenal ;) hehe bara skoja med dig. Ha de gott! Ses någon dag!