onsdag 20 maj 2009

Clean my wounds

Det går sådär med skavsåret som sedan någon vecka är beläget vid min Tendo Calcaneus. För er som inte är helt bekanta med latin, så kan jag översätta det åt er. I ett annat inlägg, alltså. Jag tänkte ha en liten tävling, där mina läsare får gissa vad det betyder. Ni som läser får två dagar på er att gissa rätt. Det är en ganska enkel fråga, men man ska ju inte gå ut för hårt när det gäller sådana här festligheter. Oavsett vilket, så har jag tänkt att tvätta det idag. Kanske att jag drar på lite LHP-salva.

Tejpen jag, i brist på compeed, hade på min Tendo Calcaneus fungerade tills klockan slog 14.00. Då lossnade ena änden och jag hade ont hela vägen hem till Södermalm. Visserligen gick jag inte hela vägen, men turerna Solna -> S:t Eriksplan och Medis -> Borgmästargatan räckte för att jag skulle bli mäkta lättad när de nya skorna, tillika skavsårets skapare, åkte av.

Blev inspirerad när jag läste Henke Lundegards blogg (Ointelligent, finns i blogglistan till höger), där han uppmanar sina läsare att kommentera oftare. En kommentar per 20 läsare är för lite. Jag tänker därför uppmana er läsare att kommentera mer, då det alltid är kul att få lite respons på sina alster. Kommentera mera! Om det är svårt rent tekniskt, så kan nog en teknisk person i din närhet hjälpa er på traven.

Jag är spänd på att få veta vilka som ska sommarprata i Sommar i P1 i sommar. Mycket sommar där. Hoppas på Marcus Birro. Han borde prata varje dag. Borde egentligen lyssna igenom några gamla Karlavagnen där han har varit programledare ett flertal gånger. En fantastisk människa. Honom vill jag träffa en vacker dag. Alltså, inte en regnig dag. Någon som har en friplats är väl Malena Ernman, ni vet bodybuildarbruden som tydligen var "bäst" i Melodifestivalen i våras.

Min önskelista för Sommar i P1:
- Marcus Birro
- Filip Hammar och Fredrik Wikingsson
- Robert Broberg
- Erik Niva
- Thomas Di Leva

Nu blir det alltså tvättandet af skavsår. Har ni listat ut var det sitter ännu?

5 kommentarer:

Charlotte sa...

http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=1423033

Och jag gissar på att det är hälsenan. :P

Terese aka Teres major sa...

BJÖRN RANELID! Eller va mannen heter och Johan Glans + David Batra. Då är Terese nöjd!

Joakim Lindqvist sa...

Björn Ranelid borde jag inte ha missat. Jag skäms över mig själv!

Charlotte sa...

Han pratade förra året.

Jag känner att jag har kollat för mycket i sr:s sommarpratar-arkiv. Men det är kung!

Anonym sa...

calcanieus är hälen.